. چگونگی رفع مشکل Contact Service/Retailer در سری BB5+ , BB5:
ابتدا باید از گوشی اینفو بگیریم و ببینیم که سریال و قسمت سیملاک معیوب شده اند یا خیر؟؟؟!!!
اگر سریال گوشی به حالت پیشفرض یعنی ؟123456789012345 بود و بکاپ RPL را نداشتید در مرحله اول باید گوشی را دانگرید كنید ، چرا که در بسیاری از موارد سریال با دانگرید به حالت اول برگشته.
چنانچه با دانگرید مشکل گوشی حل نشد، گوشی را آپگرید نمایید و باید مشکل را از طریق سرویس ASK To RPL حل کنید. یعنی باید RPL خریداری نمایید.
اگر سریال سالم اما قسمت سیملاک معیوب بود و بکاپ PM308 را نداشتیدچه باید بکنید؟؟!!
اگر سیملاک معیوب شده به شکل زیر بود:
CONFIG KEY: FFFFFFFFFFFFFFFF
PROVIDER KEY: FFFFFFFFFFFFFFFF
Provider: Unknown provider
به این معنی میباشد که گوشی قابلیت آنلاک و یا Reapir SL را توسط هر نرم افزار رایگانی دارد.
و چنانچه با آنلاک و یا گزینه Repair SL ترمیم نشد باید به سرویس ASK To RPL مراجعه کنید
و چنانچه سیملاک معیوب به شکل:
CONFIG KEY: 0000000000000000
PROVIDER KEY: 0000000000000000
Provider: Unknown provide
بود تنها را حل بعد از دانگرید استفاده از سرویس ASK To RPL میباشد.
اگر شما بکاپ RPL را داشته باشید و بکاپ PM308 را نداشته باشید فقط میتوانید سریال گوشی را ترمیم کنید و نمیتوانید سیملاکی مثل:
CONFIG KEY: 0000000000000000
PROVIDER KEY: 0000000000000000
Provider: Unknown provide
را ترمیم کنید
و اگر بکاپ PM308 را دارید و بکاپ RPL را ندارید فقط میتوانید سیملاک گوشی را ترمیم کنید و برای ترمیم سریال کاری از دستتان ساخته نیست.و باید از سرویس ASK To RPL استفاده کنید.
تا اینجا با سیملاک های معیوب و طریقه درست کردن آنها آشنا شدیم و متوجه شدیم که چه موقع به سرویس ASk To RPL نیاز داریم.
حال چنانچه هم سریال سالم بود و هم سیملاک اما با پیغام های Contact Service/Retailer مواجه شدیم چکار باید بکنیم.
در مرحله اول باید از گوشی Self Test بگیریم و قسمت ST Security را مشاهده کنید ببینیم Passed یا Failed.
چنانچه Passed بود ابتدا فلش ، System Format، Factory Setting
اگر با انجام مراحل بالا مشکل حل نشد باید به سراغ سخت افزار بروید.
اما چنانچه ST Security به صورت Failed نمایش داده شد، مشکل با SX4 و رایت PM مدیفای شده (بدون فیلد های 120 و 308 ) قابل حل خواهد بود
در برخی مواقع هم با دانگرید قابل حل میباشد.
اگر با SX4 و رایت PM مدیفای شده سالم مشکل حل نشد باید از PM های دیگری استفاده کنید و یا گوشی را اریز کنید و مجددا اقدام کنید.
منبع کرد جی اس امابتدا باید از گوشی اینفو بگیریم و ببینیم که سریال و قسمت سیملاک معیوب شده اند یا خیر؟؟؟!!!
اگر سریال گوشی به حالت پیشفرض یعنی ؟123456789012345 بود و بکاپ RPL را نداشتید در مرحله اول باید گوشی را دانگرید كنید ، چرا که در بسیاری از موارد سریال با دانگرید به حالت اول برگشته.
چنانچه با دانگرید مشکل گوشی حل نشد، گوشی را آپگرید نمایید و باید مشکل را از طریق سرویس ASK To RPL حل کنید. یعنی باید RPL خریداری نمایید.
اگر سریال سالم اما قسمت سیملاک معیوب بود و بکاپ PM308 را نداشتیدچه باید بکنید؟؟!!
اگر سیملاک معیوب شده به شکل زیر بود:
CONFIG KEY: FFFFFFFFFFFFFFFF
PROVIDER KEY: FFFFFFFFFFFFFFFF
Provider: Unknown provider
به این معنی میباشد که گوشی قابلیت آنلاک و یا Reapir SL را توسط هر نرم افزار رایگانی دارد.
و چنانچه با آنلاک و یا گزینه Repair SL ترمیم نشد باید به سرویس ASK To RPL مراجعه کنید
و چنانچه سیملاک معیوب به شکل:
CONFIG KEY: 0000000000000000
PROVIDER KEY: 0000000000000000
Provider: Unknown provide
بود تنها را حل بعد از دانگرید استفاده از سرویس ASK To RPL میباشد.
اگر شما بکاپ RPL را داشته باشید و بکاپ PM308 را نداشته باشید فقط میتوانید سریال گوشی را ترمیم کنید و نمیتوانید سیملاکی مثل:
CONFIG KEY: 0000000000000000
PROVIDER KEY: 0000000000000000
Provider: Unknown provide
را ترمیم کنید
و اگر بکاپ PM308 را دارید و بکاپ RPL را ندارید فقط میتوانید سیملاک گوشی را ترمیم کنید و برای ترمیم سریال کاری از دستتان ساخته نیست.و باید از سرویس ASK To RPL استفاده کنید.
تا اینجا با سیملاک های معیوب و طریقه درست کردن آنها آشنا شدیم و متوجه شدیم که چه موقع به سرویس ASk To RPL نیاز داریم.
حال چنانچه هم سریال سالم بود و هم سیملاک اما با پیغام های Contact Service/Retailer مواجه شدیم چکار باید بکنیم.
در مرحله اول باید از گوشی Self Test بگیریم و قسمت ST Security را مشاهده کنید ببینیم Passed یا Failed.
چنانچه Passed بود ابتدا فلش ، System Format، Factory Setting
اگر با انجام مراحل بالا مشکل حل نشد باید به سراغ سخت افزار بروید.
اما چنانچه ST Security به صورت Failed نمایش داده شد، مشکل با SX4 و رایت PM مدیفای شده (بدون فیلد های 120 و 308 ) قابل حل خواهد بود
در برخی مواقع هم با دانگرید قابل حل میباشد.
اگر با SX4 و رایت PM مدیفای شده سالم مشکل حل نشد باید از PM های دیگری استفاده کنید و یا گوشی را اریز کنید و مجددا اقدام کنید.
نظرات شما عزیزان:
ارسال توسط mahmood
آخرین مطالب